Gezond eten, meer bewegen en minder kilo’s!

Gezond eten, meer bewegen en minder kilo’s!

1 mei 2019 0 Door Leontine

Vandaag 1 mei is de knop om! Dankzij een groep die gestart is op facebook (aanmelden kan nog hier) ben ik vandaag met nu al z’on 600(!) anderen, begonnen.

Waarmee? Op mijn voeding te letten, veel te drinken, wat supplementen te nemen en als start 5 dagen mijn maaltijden te vervangen met shakes. Daarna verantwoord eten, je weet wel 🙂 veel groente, geen suiker, pas op met je koolhydraten. We weten het allemaal wel, maar het is zo moeilijk te doen. Daarom dus met elkaar, samen elkaar verantwoordelijk houden, je dipjes delen (nee niet die met chips:)) recepten uitwisselen en bovenal je mindset goed krijgen en houden. Want alleen als je zelf sterk genoeg in je schoenen staat, je echt wil, dan ga je door tot wat je bereiken wilt.

Mijn doel is: 5-10 kg eraf door meer te bewegen, meer water drinken, na de 5 dagen cleanse, meer groente te eten, geen suikers te nemen en verder doorgaan wat ik al lang doe.

Wat doe ik al lang ? Zoveel mogelijk biologisch eten, goede vetten gebruiken dus alleen roomboter, sinds kort ghee en kokosvet, alleen olijf olie over gerechten maar niet meer verhitten. Ontbijten doen we al jaren warm, WAT ???? hoor ik je denken, ja echt waar, WARM ontbijten. 5 elementen voedingsleer heeft me dat inzicht gegeven en bevalt ons buitengewoon goed. De gedachten is dat je lichaam na de rust van de nacht weer op moet warmen om goed te starten. Alles wat je (kort) verwarmt/bereidt is voor het lichaam veel makkelijker te verwerken dan bv een rauw product. Veel mensen doen het hier wellicht (tijdelijk) goed op, IK niet. trust me, been there done that 🙂

Wij ontbijten dus afwisselend (heel belangrijk) met eitjes (omelet, gebakken, gekookt, noem maar op), havermout in allerlei varianten, rijst met groente, of een verse soep (courgette, pompoen, bieten wat het seizoen biedt. Op zondag altijd pannenkoeken, van spelt en einkorn meel met blauwe bessen meegebakken.

Genoeg mogelijkheden dus:) Dat blijf ik dus doen. Verder geen pakjes of zakjes met bergen zout en toevoegingen maar lekker zo vers mogelijk, lekkere soep getrokken van botten en aangevuld met groente. Geen melk of dierlijke zuivel op wat yoghurt roomboter en kaas na.

Nu eerst dus de 5 dagen opruiming 🙂 ik heb hiervan een ebook gemaakt, precies uitgewerkt wat de bedoeling is. doe het na eigen inzicht, volledig 5 dagen volgens programma of iets rustiger door 2 maaltijden te vervangen ipv 3.

Download hier het 5 dagen plan : Klik hieronder om te downloaden in messenger